تخریب 12 میلیون هکتار از جنگل های استوایی جهان در سال 2018

به گزارش مجله سرگرمی، نتایج یک بررسی نشان می دهد که در سال 2018 حدود 12 میلیون هکتار از جنگل های استوایی جهان از بین رفته است.

تخریب 12 میلیون هکتار از جنگل های استوایی جهان در سال 2018

به گزارش ایسنا، محققان موسسه منابع جهانی با بیان این که طی سال گذشته میلادی حدود 12 میلیون هکتار از جنگل های استوایی جهان به وسعت کره شمالی از بین رفته است، گفتند: سلامت کره زمین در معرض خطر است و مناطق جنگلی در جهان در وضعیت اضطراری قرار دارند.

بررسی ها نشان می دهد تخریب جهانی پوشش درختان شامل از بین رفتن حدود 3.6 میلیون هکتار از جنگل های استوایی اولیه است که از درختانی تنومند، کهنسال و دست نخورده برخوردار است و میزان کربن بیشتری را جذب می کند.

در سال 2018 برزیل بیشترین میزان از جنگل های استوایی اولیه خود را از دست داده که حدود 1.3 میلیون هکتار برآورد شده است. پس از آن جمهوری کنگو در رتبه بعدی قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، به گفته کارشناسان، جنگل ها موثرترین قدرت دفاعی بشر در برابر تغییرات اقلیمی و از بین رفتن تنوع زیستی به حساب می آیند اما پدیده جنگل زدایی و پیامدهای ناشی از آن تشدید شده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21169

به "تخریب 12 میلیون هکتار از جنگل های استوایی جهان در سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب 12 میلیون هکتار از جنگل های استوایی جهان در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید