حمایت از فک خزری نیازمند شبکه ای در حوزه سواحل کشورهای حاشیه خزر

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: برای حمایت از این فک خزری باید شبکه ای از مناطق حفاظت شده در حوزه سواحل کشورهای حاشیه خزر به ویژه در عرض های شمالی که فک ها در آن زادآوری می نمایند، ایجاد گردد.

حمایت از فک خزری نیازمند شبکه ای در حوزه سواحل کشورهای حاشیه خزر

به گزارش خبرنگاران، حسین علی نژاد گفت: سال گذشته لاشه 17 فک خزری در سواحل دریای خزر در محدوده گیلان مشاهده شد.

وی اضافه کرد: فک های خزری که در محدوده گیلان از بین می روند، یا بر اثر بیماری تلف می شوند و یا در تور صیادان گیر می افتند و خفه می شوند و عمدی در کار نیست.

علی نژاد ادامه داد: بعضی از فک ها هم آنقدر از زمان مرگ شان می گذرد که عامل مرگ و میرشان به وسیله آنالیز لاشه، ممکن نیست.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان اعلام نمود: کسانی که به هر دلیل باعث تلف شدن این گونه در خطر انقراض شوند، شناسایی و جریمه نقدی خواهند شد.

وی توضیح داد: ماموران حفاظت محیط زیست گیلان از پنج سال پیش تاکنون سه قلاده فک خزری را در استان که به این اداره کل تحویل داده شده بود، تیمار نموده و به دریا برگردانده اند.

علی نژاد به قوانین سفت و سختی چون مجازات حبس برای شکار فک در بعضی از کشورهای حاشیه خزر از جمله جمهوری آذربایجان و در عوض رسمی و مجاز بودن شکار این حیوان در روسیه اشاره نمود و گفت: بی شک برای حمایت از این گونه در خطر انقراض، باید شبکه ای از مناطق حفاظت شده در حوزه سواحل کشورهای حاشیه خزر به ویژه در عرض های شمالی که فک ها در آن زادآوری می نمایند، ایجاد گردد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20344

به "حمایت از فک خزری نیازمند شبکه ای در حوزه سواحل کشورهای حاشیه خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از فک خزری نیازمند شبکه ای در حوزه سواحل کشورهای حاشیه خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید