خبرنگاران 170 هزار ماسک در خراسان جنوبی توزیع می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، بیرجند - خبرنگاران - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: 170 هزار ماسک سه لایه برای تامین احتیاج مردم امروز (یکشنبه) در داروخانه های استان خراسان جنوبی توزیع می گردد.

خبرنگاران 170 هزار ماسک در خراسان جنوبی توزیع می گردد

غلامرضا آهنی روز یکشنبه در نشست خبری اضافه نمود: در 2 ماه اخیر 300 هزار ماسک سه لایه با حمایت استانداری خراسان جنوبی در استان تامین شده که از این تعداد 170 هزار ماسک برای عموم مردم در سطح داروخانه ها توزیع شد و مابقی در اختیار اتاق اصناف نهاده شده است.

وی با اشاره به تهیه و توزیع 30 هزار عدد ماسک n95 برای مراکز درمانی و بهداشتی استان گفت: از این تعداد 20 هزار ماسک برای اصناف و عموم مردم به وسیله عرضه در داروخانه ها توزیع شده است.

وی توضیح داد: ابتدای شیوع ویروس کرونا با توجه به تقاضای بالای مردمی یکی از مهمترین دغدغه های استان کمبود ماسک بود که هنوز بعد از گذشت 2 ماه مقدار محدودی با کمبود روبرو ایم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به کمبود سراسری ماسک استفاده از ظرفیت های درون استانی در دستور کار نهاده شد و با آنالیز فنی، کارشناسی و کیفی بیش از 200 نمونه ماسک فراوریی درون استان، راهنمای های لازم به متقاضان ارائه شد.

وی از صدور 17 مجوز کارگاه فراوریی ماسک در استان اطلاع داد و گفت: از این تعداد شهرستان بیرجند هشت واحد، شهرستان نهبندان 2 واحد، شهرستان زیرکوه یک واحد، شهرستان طبس یک واحد و خوسف و قاینات هر کدام 2 واحد فعال است.

وی ظرفیت فراوری روزانه این واحدها را بیش از 35 هزار عدد ذکر کرد و اضافه نمود: در حال حاضر روزانه 17 هزار ماسک در این واحدها فراوری می گردد.

آهنی گفت: در 20 روز گذشته 95 هزار عدد ماسک فراوریی کارگاه های دارای مجوز استان در سطح داروخانه ها و عرضه به اصناف مطابق مصوبات کمیسیون مالی کرونا توزیع شده است.

وی با اشاره به صدور یک مجوز فراوری ماسک n95 توضیح داد: اکنون روزانه 700 عدد ماسک در این کارگاه فراوری می گردد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا به امروز 615 هزار ماسک در این کارگاه فراوری شده که 300 هزار عدد برای احتیاج مردم در داروخانه ها و مابقی در مراکز درمانی توزیع شده است.

وی اضافه نمود: در مجموع تا به امروز 52 هزار و 739 عدد لباس کاورال، گان، شیلد، عینک و روکش مو در مراکز درمانی استان توزیع شده است.

آهنی به تامین و توزیع 2 میلیون و 774 عدد دستکش در استان خراسان جنوبی اشاره نمود و گفت: از این تعداد در آستانه شیوع کرونا 137 هزار و 300 جفت دستکش جراحی در مراکز بهداشتی و درمانی توزیع شد.

وی اضافه نمود: همچنین 11 هزار و 370 بسته 100 تایی دستکش معاینه برای مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان در آستانه شیوع کرونا توزیع شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان نمود: همچنین یک میلیون و 470 عدد دستکش وینیل برای استان تامین شد و برای توزیع به مردم و اصناف در اختیار داروخانه ها نهاده شده است.

وی با اشاره به توزیع 300 هزار جفت دستکش لاتکس در مراکز بهداشتی و درمانی استان گفت: همچنین 160 هزار عدد دستکش لاتکس چند بار مصرف برای اصناف استان در اختیار داروخانه ها نهاده شده است.

آهنی درباره تامین محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح در استان گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا یکی از کارخانجات استان خط فراوری خود را با حمایت استانداری به فراوری محصول ضدعفونی کننده اختصاص داد.

وی با اشاره به تجهیز آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی استان به ابزار اندازه گیری متانول در الکل (خرید ستون دستگاه GC) اضافه نمود: 10 فقره آزمایش محلول و ژل ضدعفونی عرضه شده در بازار توسط آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی انجام شد که مواردی از عدم انطباق هم داشتیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از صدور مجوز فراوری اتانول برای یک واحد فراوریی در خراسان جنوبی اطلاع داد و گفت: این واحد خط فراوری عرقیات گیاهی را به فراوری اتانول تغییر داده است.

وی بیان نمود: در آستانه شیوع کرونا، 10 هزار لیتر الکل خریداری شد که حدود 13 هزار و 500 هزار لیتر مایع ضدعفونی دست در محل آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو با همکاری دانشکده داروسازی به منظور تامین احتیاج مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان فراوری شد.

آهنی گفت: همچنین حدود 100 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده دست توسط شرکت تیز پاک خراسان فراوری و در قالب 300 هزار عدد بطری محلول در سطح داروخانه های استان توزیع شده است.

وی با اشاره به تامین محلول های ضدعفونی کننده سطوح و ابزارآلات گفت: 12 مورد تقاضای فراوری محلول ضدعفونی کننده سطوح مورد آنالیز فنی و کارشناسی نهاده شد که با صدور مجوز چهار واحد موافقت شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به ثبت درخواست 700 نهاد و سازمان متقاضی محلول ضدعفونی اضافه نمود: 681 فقره محلول ضدعفونی کننده در قالب 17 هزار و 471 لیتر در اختیار سازمان ها، نهادها، ادارات و شرکت های متقاضی نهاده شده است.

وی از انجام 30 مورد بازرسی میدانی از داروخانه ها و مراکز عرضه محصولات ضدعفونی و اقلام حفاظت فردی در استان اطلاع داد و گفت: در این خصوص 27 عدد از محصولات ضدعفونی کننده غیرمجاز و سه مورد ماسک غیرمجاز کشف شد.

وی اضافه نمود: 7 فقره محموله مکشوفه نهادهای نظارتی شامل ماسک، محلول ضدعفونی، دستکش نیز که توسط مراجع قضایی معین تکلیف شده بود در اختیار معاونت غذا و داروی دانشگاه نهاده شد که بین مراکز درمانی و بهداشتی توزیع کردیم.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 88605

به "خبرنگاران 170 هزار ماسک در خراسان جنوبی توزیع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 170 هزار ماسک در خراسان جنوبی توزیع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید