روزگار سخت صنعت داروسازی کشور، انتقاد از جایزه دارویی شرکت ها

به گزارش مجله سرگرمی، احمد شیبانی، در مصاحبه با خبرنگاران، به گردهمایی انجمن داروسازان تهران که روز پنج شنبه برگزار گردید، اشاره نمود و اظهارداشت: در سال57، فقط 25 درصد داروی مورد احتیاج کشورمان را فراوری می کردیم و برای 75 درصد داروهای وارداتی 500 میلیون دلار ارز اختصاص می یافت.

روزگار سخت صنعت داروسازی کشور، انتقاد از جایزه دارویی شرکت ها

وی ادامه داد: الان که صنعت دارو، 97 درصد احتیاج دارویی کشور را تامین می نماید، بین 600 تا 700 میلیون دلار ارز تخصیص داده می گردد که می توان ارزش اضافه نموده صنعت را متوجه شد.

شیبانی با اشاره به مسائل صنعت دارو، گفت: این مسائل که اغلب آنها اقتصادی و مالی است، باعث آسیب به صنعت داروسازی کشور می گردد.

وی با عنوان این مطلب که صنعت داروسازی کشور روزهای سختی را می گذراند، اضافه نمود: در سال های گذشته زمان مطالبات شرکت های دارویی 100 روز بود که در حال حاضر به 400 روز هم رسیده است.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، از اقدام شرکت های دارویی برای دادن جایزه دارویی به داروخانه ها به شدت انتقاد کرد و گفت: داروخانه ها نباید دل خوش به دادن این آفرها و جایزه های دارویی باشند.

شیبانی با تاکید بر اینکه در هیچ کجای جهان جایزه دارویی وجود ندارد، توضیح داد: بنده موافق دادن این جایزه ها به داروخانه ها نیستم. زیرا، اساسا معنا ندارد که یک شرکت دارویی برای فروش محصولات خودش، به داروخانه بگوید یک جعبه دارو بخر، سه جعبه جایزه بگیر.

وی با اشاره به وجود 107 کارخانه داروسازی در کشور، گفت: صنعت، پایه و اساس داروسازی است. شرایط صنعت داروسازی در دوران جنگ خیلی بهتر از شرایط فعلی بود.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7309

به "روزگار سخت صنعت داروسازی کشور، انتقاد از جایزه دارویی شرکت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزگار سخت صنعت داروسازی کشور، انتقاد از جایزه دارویی شرکت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید