صنایع دستی اصفهان آستین بالا زد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون صنایع دستی استان اصفهان از مکاتبه با ستاد مرکزی مواد اولیه مس و برنج برای تسهیل کار هنرمندانی که برای تهیه این مواد مشکل دارند، اطلاع داد.

صنایع دستی اصفهان آستین بالا زد

جعفر جعفر صالحی در گفت وگو با خبرنگاران، با توجه به نوسان نرخ ارز و مشکلاتی که هنرمندان برای تهیه مواد اولیه با مشکل روبرو شدند درباره وضعیت هنرمندان این حوزه در استان اصفهان شرح داد: نوسان قیمت در تهیه مواد اولیه گریبان هنرمندان این استان را هم گرفته است که به طور طبیعی روی قیمت محصول تمام گردیده نیز تاثیر می گذارد.

علیرغم اینکه وظیفه معاونت صنایع دستی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه مواد اولیه برای هنرمندان این حوزه نیست، با ستاد مرکزی مکاتبه کردیم و میزان احتیاج مواد اولیه را از صنف های مختلف از جمله خاتم، قلمزنی و مینا که بخش عمده در فراوری دارند، گرفتیم.

بعد از کارشناسی در این زمینه، شرکت های تعاونی میزان احتیاج سالانه را پیش بینی کردند و چند روز پیش در بحث مس و برنج نامه ای صادر شد تا هنرمندان فعال در حوزه مس بدون واسطه با مس کرمان معرفی شدند تا خارج از بورس بتوانند مواد اولیه مربوط به کارشان را تامین نمایند.

اگر این حرکت در کل کشور اعمال گردد، ما به عنوان متولی بخش فراوری صنایع دستی که کار نظارت را انجام می دهیم، کنترل خوبی روی قیمت ها داشته باشیم. گرچه این کار وظیفه ما نبوده است اما به عنوان دستگاه دولتی واسطه شدیم که نظارت بر قیمت را داشته باشیم تا جلوی نوسان قیمت را بگیریم تا فراورینمایندگان این حوزه شغل خودشان را از دست ندهند.

این مکاتبه در چه مرحله ای است؟ فکر می کنم این کار در پروسه واریز مبلغ به مس باهنر باشد تا هنرمندان مواد اولیه مد نظر که بخش عمده آن مس و برنج است را تامین نمایند. عملی شدن این برنامه به فراوری نمایندگان ما بستگی دارد. ما به عنوان بخش دولتی تصدی گر نیستیم و فقط توانستیم چنین امکانی را برای صنعتگران فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگاران و به گفته معاون صنایع دستی اصفهان، 77 غرفه از سی امین نمایشگاه صنایع دستی مربوط به این استان بوده است. سال گذشته نیز استان اصفهان بالاترین فروش صنایع دستی را در بین 31 استان حاضر در این نمایشگاه داشته است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2203

به "صنایع دستی اصفهان آستین بالا زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی اصفهان آستین بالا زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید