وال استریت ژورنال: واشنگتن آماده لغو برخی تحریم ها علیه ایران است!

به گزارش مجله سرگرمی، نشریه وال استریت ژورنال در یک گزارش به نقل از منابع آگاه از آمادگی دولت ایالات متحده برای کاهش تحریم ها علیه برخی از بخش های مهم اقتصاد ایران از جمله نفت و بانک مرکزی خبر داد.

وال استریت ژورنال: واشنگتن آماده لغو برخی تحریم ها علیه ایران است!

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از نشریه وال استریت ژورنال، منابع آگاه در دولت ایالات متحده از آمادگی این کشور برای کاهش تحریم ها علیه برخی از بخشهای مهم اقتصاد ایران از جمله نفت و بخش بانکی خبر دادند.

به ادعای این منابع آگاه، هدف از این اقدام کمک به کاهش اختلاف ها در مذاکرات وین است. دو منبع آگاه مدعی شدند که دولت ایالات متحده آمادگی دارد تا تحریم هایی را که به بهانه تروریسم علیه بانک مرکزی ایران، شرکت های نفتی و شرکت ملی نفت کش ایران و همچنین برخی از بخش های مهم اقتصاد ایران- اعم از فولاد و آلومینیوم- وضع شده است، لغو کند.

بنا به گزارش وال استریت ژورنال، علی رغم آمادگی دولت بایدن برای رفع تحریم های اعمال شده از سوی دولت پیشین آمریکا علیه ایران، برخی مقام های آمریکایی گفته اند که حق حفظ برخی از تحریم ها علیه برنامه موشکی ایران و همچنین پشتیبانی تهران از متحدانش در منطقه را برای خود محفوظ می دانند.

این در حالی است که حزب جمهوریخواه آمریکا نیز روز چهارشنبه (به وقت واشنگتن) از بزرگترین بسته تحریمی تاریخ علیه ایران توسط نمایندگان این حزب در کنگره رونمایی کرد. نشریه آمریکایی واشنگتن فری بیکن در گزارشی پیرامون این بسته تحریمی مدعی شد که این اقدام نمادین حزب جمهوریخواه، مانعی بر سر راه دیپلماسی دولت دموکرات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با ایران در زمینه لغو احتمالی تحریم ها و بازگشت واشنگتن به برجام خواهد بود.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 141787

به "وال استریت ژورنال: واشنگتن آماده لغو برخی تحریم ها علیه ایران است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وال استریت ژورنال: واشنگتن آماده لغو برخی تحریم ها علیه ایران است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید