وزارت نیرو: ظرفیت انرژی های تجدید پذیر به 800 مگاوات می رسد

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- گفت: معاون وزارت نیرو گفت: براساس برنامه ریزی اجرا شده، ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر کشورتا پیک تابستان 98 به 800 مگاوات افزایش خواهد یافت.

وزارت نیرو: ظرفیت انرژی های تجدید پذیر به 800 مگاوات می رسد

به گزارش خبرنگاران ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، سیدمحمد صادق زاده روز دوشنبه در ششمین کنفرانس انرژی بادی ایران در سالن همایش های این وزارتخانه اضافه کرد: اکنون 710 مگاوات نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر در حال بهره برداری است و 60 تا 70 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در مراحل پایانی است و تا پیک تابستان 98 به 800 مگاوات خواهد رسید.

رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) اضافه کرد: 300 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر نیز در حال احداث است که بتدریج تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

صادق زاده گفت: سال 95 که سیاست های جدید خرید تضمینی برق به اجرا درآمد، بخش خصوصی وارد حوزه انرژی های تجدیدپذیر شد و در آن مقطع حضور سرمایه گذاران در عرصه انرژی های تجدیدپذیر رونق گرفت و استفاده ویژه ای به دلیل سرمایه گذاری خارجی و ورود فناوری های نوین روز جهان در این ارتباط انجام شد.

وی اضافه کرد: وزارت نیرو نیز باید وظایف خود در این ارتباط به خوبی انجام دهد و بوروکراسی را به حداقل برساند، ضمن اینکه اکنون صدور پروانه های احداث در کمتر از یک هفته و خرید قرارداد تضمینی در حداقل زمان ممکن انجام می شود.

صادق زاده شرح داد: امروز از مجموع 710 نیروگاه تجدیدپذیر که در دست بهره برداری است، هیچ گزارشی حکایت از مسائل فناوری در این عرصه وجود ندارد و در سال های اول تا سوم (سال اول حدود 20 درصد، سال دوم حدود 40 درصد و سال سوم حدود 60 درصد) رشد اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: تحریم ها مانع رشد در بخش نیروگاه های تجدیدپذیر نشده و این درحالی است که رشد بیش از اندازه سابق نیز به دلیل مسائل تامین مالی به مصلحت نبود.

رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) اضافه کرد: افزایش عوارض برق تا سقف 10 درصد و تخصیص درآمد عوارض برق از خزانه به صورت اختصاصی به سازمان ساتبا، از قوانین بسیار خوب در این زمینه بود.

به گفته وی، 230 میلیارد تومان از محل خزانه در اختیار سازمان انرژی های تجدیدپذیر قرار گرفته و تا 28 اسفند سال 97 هیچ بدهی به شرکت ها از بابت انرژی های تجدیدپذیر نداشتیم و امسال بابت بدهی های سال 98 به شرکت های مربوطه پرداخت شود.

صادق زاده گفت: اکنون برنامه احداث پنج هزار مگاوات نیروگاه پیش بینی شده و باید منابع مالی جدیدی برای این منظور اختصاص یابد.

وی استفاده از هزینه سوخت مصرف نشده، صادرات برق تجدیدپذیر، کاهش هزینه های تولید برق تجدیدپذیر با بهینه سازی طراحی و نصب نیروگاه ها و تامین تجهیزات نیروگاه ها در داخل کشور را از جمله راهکارهای ایجاد منابع مالی جدید در بخش انرژی های تجدیدپذیر اظهار داشت.

معاون وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد: سال 98 نقش دولت در توسعه انرژی های نو کم تر و نقش بخش خصوصی پررنگ تر شود.

ششمین کنفرانس انرژی بادی ایران صبح امروز با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری در سالن همایش های وزارت نیرو برگزارشد.

اقتصام**2078**1559

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21479

به "وزارت نیرو: ظرفیت انرژی های تجدید پذیر به 800 مگاوات می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نیرو: ظرفیت انرژی های تجدید پذیر به 800 مگاوات می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید