پایگاه اتصال جدید برای ایستگاه فضایی بین المللی نصب شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، دو فضانورد ناسا روز گذشته از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شدند تا یک پایگاه اتصال جدید برای کپسول های سرنشین دار تجاری آینده نصب نمایند. این پایگاه اتصال طی پنجمین پیاده روی فضایی در ایستگاه فضایی در امسال نصب شده است.

پایگاه اتصال جدید برای ایستگاه فضایی بین المللی نصب شد

نیک هاگو و اندرو مورگان طی یک پیاده روی فضایی 6 ساعت و 32 دقیقه ای این عملیات را انجام دادند. آنها آداپتور3 اتصال(IDA-3) را به بخشی از ایستگاه فضایی بین المللی متصل کردند. این آداپتور اتصال به عنوان یک پایگاه اتصال ثانویه ساخته شده تا فضاپیماهای بویینگ و اسپیس ایکس را به ایستگاه متصل کند.

بوئینگ میخواهد کپسول استارلاینر را در پاییز امسال بدون هیچ فضانوردی به آسمان بفرستد. در اوایل سال آینده نیز این کپسول به طور آزمایشی همراه یک فضانورد به آسمان پرتاب می گردد.

این در حالی است که در ماه مارس امسال میلادی اسپیس ایکس برای نخستین بار کپسول دراگون را بدون هیچ سرنشینی به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد. البته این کپسول طی آزمایش موتور از بین رفت . با این وجود اسپیس ایکس همچنان مصمم است تا نخستین پرواز سرنشین دار خود را تا انتها امسال انجام دهد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 43019

به "پایگاه اتصال جدید برای ایستگاه فضایی بین المللی نصب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایگاه اتصال جدید برای ایستگاه فضایی بین المللی نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید