گزارش خبرنگاران از بهره برداری پروژه های عمرانی و خدماتی هفته دولت در هرمزگان

به گزارش مجله سرگرمی، در ششمین روز از هفته دولت با حضور استاندار هرمزگان 10 طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان قشم و 35 پروژه عمرانی در بندرعباس به بهره برداری رسید.

گزارش خبرنگاران از بهره برداری پروژه های عمرانی و خدماتی هفته دولت در هرمزگان

به گزارش خبرنگاران، استاندار هرمزگان در تشریح این خبر گفت: طرح سایت 148 هکتاری پرورش میگو در منطقه درکو با سرمایه گذاری هشت میلیاردو 500 میلیون تومانی بخش خصوصی از طرح هایی است که صبح امروز به بهره برداری رسید.

فریدون همتی با بیان اینکه با افتتاح این طرح برای 20 نفر شغل ایجاد شد، اظهار کرد: روکش آسفالت گرم محورهای مواصلاتی قشم به طول 23 کیلومتر با اعتبار 6 میلیارد تومان و بهسازی معابر 20 روستا با هزینه 25 میلیارد تومان از دیگر طرحی بود که صبح امروزبه بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه همچنین عملیات اجرایی ساخت دامپروری صنعتی در روستای باسیعدو قشم شروع شد، اضافه نمود: این طرح با سرمایه گذاری 20 میلیارد تومانی بخش خصوصی و با هدف پرورش هفت هزار راس بز داشتی در 60 هزار متر مربع تا انتها سال جاری ساخته وبرای 50 نفر استغالزایی می گردد.

استاندار هرمزگان اعلام کرد: تا انتها هفته دولت 40 طرح با اعتبار 300 میلیارد تومان در شهرستان قشم به بهره برداری می رسد.

همتی با اشاره به اینکه به مناسبت برگزاری کنگره یک هزار و 500 شهید سرافراز هرمزگان تا انتها سال جاری هزارو 500 طرح در استان بهره برداری می گردد، توضیح داد: بخش از این طرح ها در هفته دولت، بخشی دیگر در دهه فجر و تعدادی نیز انتها سال با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: توجه به رونق فراوری و اقتصاد در هرمزگان از اهداف اجرای این یک هزار و 500 طرح است.

بهره برداری از 35 پروژه عمرانی در بندرعباس

همچنین شهردار بندرعباس در حاشیه بهره برداری از پروژه های هفته دولت در بندرعباس گفت: در این ایام شاهد افتتاح پروژه های متعدد برای خدمت به مردم و شاهد افتتاح چندین پروژه فرهنگی، هنری و خدماتی توسط شهرداری هستیم.

عباس امینی زاده با اشاره به بهره برداری از 35 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 292 میلیارد ریال در این ایام توسط شهرداری بندرعباس، اعلام کرد: جهت گیری ما طی این سال ها بر اساس فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و تاکید بر تقویت بستر و زیرساخت های این حوزه است.

شهردار بندرعباس توضیح داد: اگر بخواهیم شاهد توسعه صحیح باشیم، باید به دنبال توسعه پایدار باشیم که ابعاد مختلفی برای این بخش مدنظر بوده و پرداختن به توسعه فرهنگی و اجتماعی جزو مولفه های اثر گذار است.

امینی زاده با تاکید براینکه اگر توسعه فرهنگی انجام نگردد، حرکت صحیح نخواهد بود، ادامه داد: برنامه ای برای توسعه این زیرساخت ها طراحی شده تا بتوان بستر فعالیت های قوی و بهتر را ایجاد کرد.

این مقام مسئول اضافه نمود: استفاده از فرهنگسراها در راستای افزایش فعالیت های هنری به عنوان اهرم توسعه برای رونق بخشی به شهر و یکی از بحث های رونق بخشی به اشتغال خورد در شهرهای خلاق است.

شهردار بندرعباس اظهار کرد: بندرعباس به عنوان شهر خلاق در زمینه فرهنگ و هنرهای بومی و محلی به یونسکو معرفی شده و امیدواریم به شبکه شهرهای خلاق جهان بپیوندد.

امینی زاده از بهره برداری محله نخل ناخدا با هدف احیا و برجسته سازی هویت و صندلی محلات در ششمین روز از هفته دولت اطلاع داد.

وی با بیان اینکه این پروژه در راستای توسعه اماکن فرهنگی شهر احداث شده است، زیربنای فرهنگسرای نخل ناخدا را 385 متر مربع عنوان نمود و اضافه نمود: با توجه به موقعیت این پروژه که در بافت فرسوده واقع شده، افزایش اعتماد و ارتباط بین مردم و محلات از مهمترین اهداف احداث این پروژه است.

شهردار بندرعباس در تشریح مشخصات فنی فرهنگسرای نخل ناخدا، گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال در دو طبقه اجرا شده که دارای پنج اتاق آموزشی در همکف و یک سالن مطالعه در طبقه اول است.

همچنین امینی زاده اضافه نمود: با توجه به احتیاج شهر بندرعباس در توسعه مرکز معاینه فنی خودروهای سبک، خط دوم این مرکز با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه نمود: علاوه بر راه اندازی این خط، مرکز معاینه فنی خودوروهای سنگین بندرعباس نیز مورد بهره برداری نهاده شده است.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه در مجموع مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین شهر بندرعباس حدود 25 نفر اشتغالزایی مستقیم را ایجاد نموده است، گفت: خط دوم مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال مورد بهره برداری نهاده شده است.

وی همچنین به بهره برداری از مرکز تست هیدرواستاتیک خودروهای دارای سوخت سی ان جی اطلاع داد و گفت: این مرکز نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی، برای شش نفر اشتغالزایی ایجاد نموده است.

امینی زاده در مورد بهره برداری از مجموعه فرهنگی و هنری دریا اضافه نمود: این مجموعه به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری بزرگ با در نظر دریافت احتیاجهای هنرمندان و استقبال کنندگان اجراهای نمایشی و فرهنگی از محل اعتبارات شهرداری بندرعباس آماده بهره برداری شده است.

وی اضافه نمود: مجموعه فرهنگی و هنری دریا در چند بخش شامل آمفی تئاتر روباز، ساختمان پلاتو، فضای سبز، و غیره بوده که دارای دو اتاق گریم، اتاق مدیریت، اتاق کنترل، انبار و سرویس بهداشتی است.

شهردار بندرعباس اعلام کرد: مجموعه دریا در زمینی به مساحت دو هزار و 241 متر مربع ساخته شده که آمفی تئاتر روباز با ظرفیت 405 نفر تماشاگر، دارای 452 متر مربع مساحت، ساختمان پلاتو دارای 406 متر مربع مساحت، سالن پلاتو با ظرفیت 130 نفر تماشاگر دارای 200 متر مربع مساحت است.

امینی زاده ادامه داد: 25 میلیارد ریال اعتبار در ساخت این مجموعه هزینه شده است، که فضای سبز مجموعه نیز با 333 متر مربع مساحت تکمیل کننده این پروژه است که تمامی بخش ها آماده بهره برداری است.

امینی زاده همچنین با اشاره به اینکه ورزش در روحیه و فرهنگ شهروندان تاثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: نگاه ویژه به توسعه فضاهای ورزشی در محلات به عنوان یک دستور کار جدی برای شهرداری بندرعباس مورد تاکید واقع شده است.

وی اضافه نمود: سورو به عنوان یکی از محلات قدیمی شهر بندرعباس با مردمانی خونگرم و مهربان شایسته بهترین خدمات هستند که به همین دلیل مجموعه ورزشی ساحلی سورو با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.

شهردار بندرعباس اعلام کرد: مساحت کل این پروژه 2250 متر مربع و زیربنای آن 456 متر مربع است.

امینی زاده اعلام کرد: چهار رختکن، سوئیت 50 متری، سرویس بهداشتی، حمام، نمازخانه، اتاق داوران و مدیریت جزو بخش های مختلف این مجموعه است.

بهره برداری از سه طرح عمرانی در جاسک

در ششمین روز از هفته دولت سه طرح عمرانی در شهرستان جاسک به بهره برداری رسید.

فرماندارجاسک گفت: برای بهرداری از این طرح ها ده میلیارد و 350 میلیون تومان هزینه شده است.

محمد رادمهر توضیح داد: این طرح ها بوستان روستایی روستای زمین لشکری بوستان روستایی لافیک و مرغداری گوشتی 18 هزار قطعه ای مکانیزه است.

وی اضافه نمود: این مرغداری در زمینی به مساحت سه هکتار با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی بخش خصوصی ساخته شده است بابهره برداری از این مرغداری برای 15 نفرشغل ایجاد شد.

افتتاح هفده طرح عمرانی و خدماتی در بخش های سندرک و مرکزی میناب

معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب از افتتاح و بهره برداری هفده طرح عمرانی و خدماتی به ارزش 27 میلیارد و 314 میلیون و هشتصد هزار تومان به مناسبت هفته دولت در بخش های سندرک و مرکزی این شهرستان اطلاع داد.

محمد احمدی در گفت وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر، گفت: در روستای پازیارت ساختمان دهیاری با زیربنای 65 متر مربع و اعتبار 50 میلیون تومان و زیرسازی و آسفالت معابر روستا نیز با 945متر مربع زیربنا و اعتبار 37 میلیون و 800 هزار تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

معاون استاندار هرمزگان، اظهار کرد: در روستای کلاهی زیرسازی و جدول گذاری و آسفالت معابر به میزان 17 هزار و 500 متر مربع و اعتبار 700 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی، اضافه نمود: در روستای شهوار هم 2 هزار و 100 متر مربع زیرسازی و جدول گذاری و آسفالت معابر با اعتبار 72 میلیون تومان اجرا شده است.

احمدی، ادامه داد: ساختمان دهیاری روستای درخانه با 75 متر مربع زیربنا و 45 میلیون تومان اعتبار و 48 هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت معابر نیز با اعتبار 150 میلیون تومان در این روستا مورد بهره برداری نهاده شد.

وی، اضافه نمود: دو طرح تقویت و افزایش ظرفیت برق فشارقوی نیز در پست های برق بلوار دانشگاه و سد استقلال به ارزش 20 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

عالی ترین مقام دولتی میناب، گفت: در بخش کشاورزی نیز مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی شرکت سبز گستر آنامیس برای انجام تشریفات و مراحل اداری صدور پروانه و مجوز واحدهای فراوریی و خدماتی این بخش با اعتبار 60 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

احمدی، اظهار کرد: هشت طرح عمرانی نیز با اعتبار 6 میلیارد و 200 میلیون تومان در بخش سندرک به بهره برداری رسید.

فرماندار ویژه میناب، اعلام کرد: این طرح ها در بخش های مسکن مددجویی، بهداشت و درمان، ساختمان دهیاری، بهسازی معابر و روکش آسفالت است.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

ariyablog.ir: آریا بلاگ: آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

hadiee.ir: مجله هدیه: از مسافرت تا ورزش از همه چیز و همه جا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41778

به "گزارش خبرنگاران از بهره برداری پروژه های عمرانی و خدماتی هفته دولت در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش خبرنگاران از بهره برداری پروژه های عمرانی و خدماتی هفته دولت در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید