آثار هنری را در عین حفظ هویت ملی جهانی کنید

به گزارش مجله سرگرمی، محمدحسین عماد ـ مجسمه ساز ـ درون مایه اجرای طرح های هنری را زمینه ای مناسب برای تولد ایده های نو و منحصر بفرد دانست.

آثار هنری را در عین حفظ هویت ملی جهانی کنید

به گزارش خبرنگاران، عماد در حاشیه بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان درباره برگزاری کارگاه های عملی این دوره از جشنواره، در ارتباط با انتظارات موجود در جامعه هنری امروز، گفت: انتظاری که از هنرمندان جوان امروزی می رود، این است که هنر معاصر جهان را تا حدودی شناخته و در کنار آن هویت ملی خود را نیز در آثار خود حفظ نمایند، به طور کلی می توان گفت هنرمندان باید آثار هنری خود را در عین حفظ هویت ملی، به طور طبیعی جهانی سازند.

این مجسمه ساز ادامه داد: جشنواره هنرهای تجسمی تاکنون طبق سوابق و تجربیات به دست آمده از ادوار گذشته، موفقیت و تداوم حرفه ای رشته های هنری در میان شرکت نمایندگان و برگزیدگان را نشان داده است، می توان گفت این جشنواره برای جوانانی که مستعد هستند، آغازی مطلوب و موفقیت آمیز در عرصه هنری محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه کارگاه های عملی در این جشنواره فرصتی مناسب برای آنالیز سوابق هنری هنرمندان و همچنین تقویت نقاط قوت آن هاست، اضافه نمود: اساتید در این کارگاه ها در کوشش هستند تا بر اساس سوابق هنری هنرمندان، چگونگی هنر و درونمایه هنر را در آثار جوانان متجلی نمایند، هنرمند از بطن جامعه است تمامی دغدغه های جامعه را در درون خود دارد، هنرمند در کوشش است تا دغدغه ها را به طور هنری ابراز دارد.

عماد تاکید نمود: نکته قابل توجه موضوع این است که ابراز این دغدغه ها برای هر فردی متفاوت و منحصربفرد و هم سو با آن نیز، درک برای مخاطبان مختلف از آثار هنری متفاوت است.

این استاد مجسمه سازی در انتها، با اشاره به اینکه ایده های جدید و منحصربفرد از درون اجرا متولد می شوند، گفت: هر اثری قبل از اجرا تنها طرحی دوبعدی روی کاغذ است اما زمانی که اجرا می گردد و حجم آن دستان هنرمند فرم می گیرد فرصتی برای تولد ایده هایی جدید برای هنرمند فراهم می سازد؛ به طوری که در حین اجرا امکان تغییر طرح اولیه و اضافه نمودن تکنیک و تغییراتی بنیادین وجود دارد و همین به خلق اثری متفاوت می انجامد.

به گزارش خبرنگاران، محمدحسین عماد در دوسالانه چهارم مجسمه سازی معاصر ایران (1384)، مجسمه ساز برگزیده شد و تندیس دوسالانهٔ چهارم مجسمه سازی معاصر ایران را از آن خود کرد.

عماد در سال 1386 نیز دیپلم افتخار دوسالانهٔ پنجم مجسمه سازی معاصر ایران را دریافت کرد. او یکی از اعضای انجمن مجسمه سازان ایران است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1116

به "آثار هنری را در عین حفظ هویت ملی جهانی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار هنری را در عین حفظ هویت ملی جهانی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید