فقط وزارت علوم مسئول چالش اشتغال دانش آموختگان نیست

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با تاکید بر اینکه تنها وزارت علوم مسئول چالش اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی نیست، گفت: توسعه آموزش های مهارتی می تواند مهم ترین مشکل امروز دانشگاه ها که همان اشتغال است را برطرف کند.

فقط وزارت علوم مسئول چالش اشتغال دانش آموختگان نیست

به گزارش خبرنگاران، دکتر ابراهیم صالحی عمران امروز در پنلی با عنوان عوامل و الگوهای بهبود مشارکت دانشگاه ها در برطرف مسائل ملی که امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید، اظهار کرد: باید بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد گردد و کمیت گرایی که در دهه گذشته صورت گرفت سیاست گذاری منفعل است.

وی در ادامه توضیح داد : گسترش آموزش عالی هدفمند نیست و باعث شده بسیاری از دانشجویان خارج از تخصص خود وارد بازار کار شوند که موجب کاهش بهره وری شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار کرد: باید به ارتباط آموزش عالی و آموزش های مهارتی توجه داشت که راه برون رفت از این چالش است.

وی اضافه نمود: در کشوری که رشد اقتصادی ارتباطات بین المللی پایین است، ورود دانشجویان به بازار کار نیز دچار چالش است و فقط وزارت علوم مسبب این مسئله نیست.

صالحی عمران تاکید نمود: مطلوب است در زمینه اشتغال زایی به تمامی حوزه های سیاسی، بین المللی، اقتصادی و اجتماعی توجه و در ساختار بازنگری صورت بگیرد.

وی توضیح داد: تصور غلط عموم این است که با اخذ مدرک فرد باید وارد کارهای دولتی گردد، در صورتی که باید در نظر داشت که دانش آموختگان می توانند با مهارت افزایی وارد کارهای دولتی و اداری شوند که برطرف این موضوع نیازمند فرهنگ سازی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار کرد: باید با افزایش رشته های مهارتی به اشتغال زایی یاری کرد و اینکه چه نوع مهارت هایی می تواند افراد را به بازار کار وارد کند مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه روح آموزش عالی کمیت گرایی است که موجب آسیب شده، توضیح داد: استخدام دولتی پاسخگوی تقاضا نیست و باید به حوزه مهارت های سخت و نرم توجه گردد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9043

به "فقط وزارت علوم مسئول چالش اشتغال دانش آموختگان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط وزارت علوم مسئول چالش اشتغال دانش آموختگان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید