مجلس با تشکیل نهاد مشابه جهاد سازندگی مخالفت کرد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی آنالیز کلیات طرح جامع عمران و توسعه روستایی کشور در دستور کار نهاده شد و در نهایت به تصویب نرسید.

مجلس با تشکیل نهاد مشابه جهاد سازندگی مخالفت کرد

بر اساس این طرح که با امضای 87 نماینده تهیه گردیده است، قرار بود سازمان توسعه و عمران روستایی کشور با ادغام سازمان ها و دستگاه هایی همچون سازمان تعاون روستایی ایران، سازمان امور عشایری کشور، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور، معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی، شرکت های آب و فاضلاب روستایی، مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها و نهادهای مشابه آن زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی تأسیس گردد؛ این سازمان مشابه نهاد جهاد سازندگی تعریف گردیده بود که از ابتدای انقلاب اسلامی تا اواسط دهه 70 مسئولیت خدمات رسانی و عمران مناطق محروم را بر عهده داشته است.

در جلسه علنی امروز، کمیسیون برنامه و بودجه با اعلام مخالفت با کلیات این طرح، آن را مغایر با احکام برنامه ششم توسعه و دارای بار مالی توصیف و تأکید کرد: به هم ریختن ساختار اداری کشور منجر به اختلال در روند خدمات رسانی به روستاها می گردد.

نماینده دولت نیز به عنوان مخالف این طرح اعلام نظر کرد.

در نهایت کلیات طرح جامع عمران و توسعه روستایی کشور که در 31 ماده تهیه گردیده است، به رأی گذاشته شد که نمایندگان با 62 رأی موافق، 152 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در صحن با کلیات آن مخالفت کردند؛ به این ترتیب این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2377

به "مجلس با تشکیل نهاد مشابه جهاد سازندگی مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس با تشکیل نهاد مشابه جهاد سازندگی مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید