وضعیت سفره های آب زیرزمینی دغدغه بزرگی است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، محمدرضا بختیاری در آیین معارفه مرتضی عزالدین مدیرعامل جدید شرکت فاضلات تهران با بیان اینکه این شرکت از لحاظ اهمیت، دوشادوش شرکت آبفای استان تهران حرکت می نماید و اهمیت ویژه ای در پایتخت دارد، گفت: اجرای طرح فاضلاب تهران، میانگین طرح فاضلاب کشور را بالا برده است.

وضعیت سفره های آب زیرزمینی دغدغه بزرگی است

وی با بیان اینکه در تهران 6700 کیلومتر شبکه فاضلاب ایجاد گردیده است با این حال هنوز جای کار دارد و حدود 30 درصد از اجرای شبکه و 50 تا 60 درصد از اجرای تصفیه خانه های فاضلاب مانده است.

مدیرعامل آبفای استان تهران، با بیان این که وضعیت سفره های آب زیرزمینی برای ما دغدغه است گفت: انتظار می رود در شرکت فاضلاب تهران به اثرات اجرای فاضلاب تهران روی سفره های آب زیرزمینی پرداخته گردد، زیرا در شهر تهران 840 میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی استفاده می گردد و سالانه 40 میلیون متر مکعب بیلان منفی داریم؛ با چنین وضعیتی باید بدانیم جمع آوری فاضلاب که بخشی از تزریقی را که پیش از این به سفره های زیرزمینی انجام می شد، حذف می نماید، چه اثراتی بر سفره های آب زیرزمینی خواهد داشت؟

بختیاری اضافه نمود: هم چنین نحوه اجرای طرح فاضلاب مهم است و توجه به این نکته مهم است که شرکت فاضلاب تا چند سال آینده به یک شرکت بهره بردار بدل خواهد شد که باید از هم اکنون برای آن برنامه ریزی کنیم.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1853

به "وضعیت سفره های آب زیرزمینی دغدغه بزرگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت سفره های آب زیرزمینی دغدغه بزرگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید