جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره به پسته شهربابک

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اداره هواشناسی شهربابک گفت: با اقدامات به موقع و موثر کشاورزان منطقه خاتون آباد، محصول پسته آن ها از گزند سرما در امان ماند.

جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره به پسته شهربابک

به گزارش خبرنگار از ، کوشا رئیس اداره هواشناسی شهربابک گفت: با توجه به سرد شدن هوا در دوشب گذشته در شهرستان شهربابک و هشدار سازمان هواشناسی کرمان به کشاورزان این شهرستان، با همکاری اداره هواشناسی 4 دماسنج فوق العاده حساس و دقیق در اختیار کشاورزان منطقه خاتون آباد نهاده شد و در نقاط مختلف این منطقه نصب شد تا با همکاری خود کشاورزان دمای منطقه در ساعات مختلف رصد و در اختیار اداره هواشناسی و دیگر کشاورزان قرار گیرد که در صورت سرد شدن هوا اقدامات لازم از جمله روشن کردن آتش در باغات کشاورزی را مد نظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به دماسنج هایی که در بازار وجود داشت و اکثر آن ها دمای واقعی را نشان نمی دادند در سال های گذشته بیشتر کشاورزان منطقه با خسارت سرمازدگی روبرو می شدند، ولی سال جاری با در اختیار گذاشتن این دماسنج ها به کشاورزان دمای واقعی محیط را چک و در صورت احتیاج اقدامات ایمنی لازم را انجام می دادند.

منطقه خاتون آباد و رباط شهربابک که اغلب کشاورزی پسته این شهرستان را در بر می گیرد همواره نسبت به خود شهر شهربابک اختلاف دمایی در حدود دو تا 4 درجه دارد.

ی

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20846

به "جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره به پسته شهربابک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره به پسته شهربابک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید