صادرات استان مرکزی درسال97 برای نخستین باربه یک میلیارد دلار رسید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سید علی آقازاده در پیامی به مناسبت فرارسیدن سال نو، گفت: عید نوروز سال جاری مزین با میلاد با سعادت حضرت علی (ع) است که نوید بخش سالی نیکو است و امید است یکی از بهترین سال ها برای تک تک ملت ایران رقم خورد. مردم کوشش نمایند روحیه همدلی و وحدت خود را در سال جدید افزایش دهند زیرا این مهم بزرگترین گره ها را باز و مسائل را راهگشایی می نماید.

صادرات استان مرکزی درسال97 برای نخستین باربه یک میلیارد دلار رسید

سال 97 با اتفاقات زیادی همراه بود، تحریم ها از سوی دشمنان انقلاب اسلامی شدت بیشتری گرفت که هدف از این تحریم ها تنها مردم و ملت ایران بود. برگشت و شدت این تحریم ها مسائل، دردسرها و زحماتی را برای مردم ایجاد کرد که از جمله آن افزایش تورم، بعضی گرانی ها و کاهش ارزش پول ملی بود.

دشمنان با این اقدام قصد داشتند مردم ایران را به زانو درآورند اما در سال 97 و در ایام الله دهه فجر مردم ایران در مناسبت های مختلف این دهه حضور پرشور و دشمن شکنی داشتند و نشان دادند که هر چقدر تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران بیشتر گردد، مردم هوشیار تر و هوشمند تر اقدام می نمایند.

رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال جاری با عنوان رونق فراوری بار دیگر درایت و رهنمودهای همیشگی خویش را برای سربلندی کشور به منصه ظهور گذاشتند و مردم و مسئولان باید با اقدام عملی زمینه ساز تحقق شعار سال باشند.

در ایام الله دهه فجر سال 97 طرح های قابل توجهی در استان مرکزی به بهره برداری رسید و حضور مردم در مناسبت های مختلف این دهه نشان دهنده اهمیت دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم بود. انقلاب اسلامی در دهه پنجم عمر با برکت خود واقع شده است و در گام دوم انقلاب همه کوشش ها بر این است که دستاوردهای کسب شده 40 سال گذشته حفظ گردد و ارتقا یابد و شرایط برای نسل جوان بر اساس بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب آماده گردد.

سال 97 با وجود مسائل اقتصادی و تنگناهای اقتصادی پر از موفقیت های خوب برای مردم استان مرکزی بود و در این سال با کوشش مردم، بخش خصوصی و فراوری نمایندگان نرخ بیکاری استان حدود یک و نیم درصد نسبت به مشابه قبل کاهش یافت. استان مرکزی در زمینه کاهش نرخ بیکاری مقام دوم را در کشور داشت و این پیروزی بزرگی بود که در کنار فشار اقتصادی و تحریم ها به دست آمد.

پارسال با کوشش و همکاری فراوری نمایندگان و صادرنمایندگان استان مرکزی آمار بی سابقه و غیرقابل تصوری در زمینه صادرات غیرنفتی رخ داد که موجب شد صادرات این بخش برای نخستین بار به یک میلیارد دلار افزایش یابد و امید است این رشد در سال جدید بیشتر گردد. پرداخت 12 هزار و 830 میلیارد ریال تسهیلات رونق فراوری، یکی دیگر از اقدام های ارزنده سال گذشته در استان مرکزی بود که به یک هزار و 560 واحد فراوریی این استان پرداخت شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: 2 هزار و 800 واحد فراوریی در استان مرکزی وجود دارد که پارسال بیش از نیمی از این واحدها از تسهیلات رونق فراوری بهره مند شدند. ایجاد بیش از 10 هزار شغل پایدار در استان مرکزی و پرداخت حدود سه هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از دیگر اقدام های ارزنده در سال گذشته است.

پارسال در راستای کاهش آلودگی هوای اراک نیز قدم های بزرگی برداشته شد و در این سال تمام دیگ های آلوده نماینده شرکت ایرالکو با کوشش این شرکت، مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای، گروه های مردم نهاد و حافظان محیط زیست جمع آوری و دیگ های جدید به چرخه فراوری وارد شد.

اقدام های مؤثر در زمینه کاهش آلودگی هوای اراک موجب شد تا تعداد روزهای آلوده به نسبت سال 96 حدود 30 درصد کاهش یابد. این سیاست در سال 98 در کارگروه های تخصصی و با بهره گیری از یاری های مردم و مدیران واحدهای فراوریی و صنعتی با جدیت بیشتری دنبال می گردد.

ایجاد خانه های جوان در استان مرکزی از دیگر اقدام های سال گذشته بود که ابتدا در اراک شکل گرفت و ایجاد آن در سال جدید در سایر شهرهای استان در دستور کار واقع شده است.

تفاهم نامه ای در سفر اخیر وزیر ورزش و جوانان به استان مرکزی در مورد ایجاد 100 زمین مینی فوتبال چمن مصنوعی و چند منظوره در روستاهای بزرگ این استان منعقد شده است که بر اساس این تفاهم نامه زمین رایگان از طرف استانداری در اختیار اجرا نمایندگان طرح قرار می گیرد. اجرای این طرح نیازمند 250 میلیارد ریال اعتبار است که مقرر شده 150 میلیارد ریال آن توسط استان مرکزی و 100 میلیارد ریال توسط وزارت ورزش و جوانان تأمین گردد.

malayro.ir: تور مالزی ارزان، سفر به کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی در نوروز و دیگر ایام سال

ayrokh.ir: آیرخ: مجله زیبایی و سلامتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16757

به "صادرات استان مرکزی درسال97 برای نخستین باربه یک میلیارد دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات استان مرکزی درسال97 برای نخستین باربه یک میلیارد دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید